بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

۷۰ هزارمیلیارد تومان بدهی دولت و دستگاه‌های اجرایی به مشهد | چرا نمایندگان مجلس پیگیری نمی‌کنند؟

  • کد خبر: ۲۱۴۰۳۵
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
  • ۱
۷۰ هزارمیلیارد تومان بدهی دولت و دستگاه‌های اجرایی به مشهد | چرا نمایندگان مجلس پیگیری نمی‌کنند؟
عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین و مهم‌ترین مطالبه ما از نمایندگان مجلس پیگیری قوانینی است که اجرا نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدحسین علوی‌مقدم درخصوص مطالبات خود از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اولین و مهم‌ترین مطالبه ما از نمایندگان مجلس پیگیری قوانینی است که اجرا نمی‌شود، طبق قانون به ازای هر ۴۰۰ هزارنفر باید یک نماینده در مجلس حضور داشته باشد، حوزه انتخابیه مشهد و کلات که حدود چهارمیلیون جمعیت دارد باید ۱۰ نفر نماینده داشته باشد درحالی‌که پنج نماینده دارد. به طور جد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه دارم که از این حق قانونی مردم مشهد و کلات که اختصاص تعداد نمایندگان بیشتر به این حوزه انتخابیه است دفاع کنند.

وی بیان کرد: نمایندگان باید مجلس را بسازند، نماینده‌ای که تا الان، مجلس را ندیده است و با اصول و قوانین داخل مجلس آشنایی ندارد مدت زمان زیادی را باید طی کند تا مراحل قانونی را یاد بگیرد و همین موضوع باعث اتلاف وقت خواهد شد. شناخت کم از مجلس و نداشتن تجربه کافی قطعا در پیگیری‌های نماینده و دفاع از حقوق مردم شهر خلل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها در مشهد مشکل داریم و با اینکه دومین کلانشهر مذهبی دنیا هستیم، ولی نمایندگان مجلس بین‌المللی شدن مشهد را مطالبه نکرده‌اند، گفت: ۳۰ میلیون زائر در مناسبت‌های مختلف به مشهد سفر می‌کنند، آیا تاکنون نمایندگان مجلس مشهد در این خصوص پیگیری و مطالبه داشته‌اند؟ چرا یک نفر از نمایندگان درخصوص زیرساخت‌های ورزشی مطالبه نمی‌کند؟ چرا یک نماینده در کمیسیون عمران مجلس نداریم؟ چرا تاکنون مشکل آب مشهد پیگیری نشده است؟ حمل‌و‌نقل عمومی و قطارشهری مشهد همچنان مشکل بودجه دارد که باید دولت کمک کند، چرا نمایندگان مجلس پیگیر‌ی نکرده‌اند؟ چرا از دولت مطالبه نمی‌کنند؟

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در برنامه هفتم، نقش نمایندگان ما بسیار کم‌رنگ بود. جوانی را به مجلس بیاورید که به موضوعات مجلس اشراف داشته و با کمیسیون‌های آن آشنا باشد و نمایندگان از مشاوران جوان کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس مطالبه جدی دارم که در کمیسیون‌های مختلف مشکلات مشهد را بشناسند و از حقوق مردم دفاع کنند، گفت: یک‌بیستم جمعیت کشور را داریم، اما بودجه‌ها متناسب نیست، همچنین بیشترین جمعیت حاشیه‌نشینی را در کشور داریم که زیبنده شهر امام رضا(ع) نیست.

علوی‌مقدم با بیان اینکه مسئله حاشیه شهر دغدغه مقام معظم رهبری بوده است ولی متاسفانه نمایندگان مجلس تاکنون پیگیری لازم را انجام نداده‌اند، گفت: چه کسی باید اعتبارات تخصیص داده شده سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کند؟ جمعا ۷۰ هزارمیلیارد تومان از دولت و دستگاه‌های اجرایی طلب داریم، ولی نمایندگان پیگیر این مطالبات نیستند.

وی با بیان اینکه از شهرداری مشهدمقدس هم گلایه‌مندم که این پیگیری‌ها از سوی آن‌ها هم صورت نگرفته است، گفت: مهم‌ترین معدل فرهنگی و اجتماعی ما ورزش است. رهبری بار‌ها فرمودند ورزش قهرمانی برای ما مهم است، ولی ما در هیچ رشته ورزشی درصدر نبودیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
0
0
میخاید کل نفت بدیم شما
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->